Vastgoedbeheer
Professioneel vastgoedbeheer is meer dan alleen het innen van de huur en laten uitvoeren van reparaties. Verantwoord beheer van uw vastgoed gaat om administratieve, financiële en technische aspecten. En hoe groter uw portefeuille groeit, hoe omvangrijker en complexer deze facetten worden. Dat is precies de expertise waar RIC Vastgoedbeheer & Advies u kan ondersteunen.
De wensen van u, als eigenaar en investeerder van het vastgoed, vormen het uitgangspunt. Natuurlijk is dat in de eerste plaats een goed rendement. Daarvoor is de kwaliteit van uw vastgoed een belangrijke voorwaarde. En daarnaast gaat het om oprechte aandacht voor uw huurder. Zodat die zich gehoord voelt en serieus genomen wordt. RIC Vastgoedbeheer & Advies is bij uitstek ervaren in het aannemen en afhandelen van vragen, storingsmeldingen en klachten van huurders. Zodat u daar niet mee belast wordt. Daarvoor is speciaal de communicatie-App ontwikkeld. Makkelijk en altijd bereikbaar.
U kunt bij RIC Vastgoedbeheer & Advies terecht voor alle aspecten die bij professioneel vastgoedbeheer komen kijken. Van de dagelijkse werkzaamheden tot jaarlijks terugkerende activiteiten. Behalve onderstaande pakketten behoort maatwerk vanzelfsprekend ook tot de mogelijkheden.
Technisch beheer
Basis | Plus | Extra | |
Dagelijks onderhoud | |||
Verwerken reparatieverzoeken | |||
24-uurs service mogelijk | |||
Coördinatie reparatie- en mutatieonderhoud | |||
Communicatie met onderhoudspartners | |||
Administreren en verrekening service- en reparatieopdrachten | |||
Planmatig terugkerend onderhoud | |||
Bouwkundige inspectie in- en uitpandig, minstens 1 x per jaar | |||
Opstellen meerjarig onderhoudsplan en –begroting | |||
Jaarlijks opname vastgoed en actualiseren begroting | |||
Aanvragen onderhoudsoffertes bij aannemers | |||
Jaarlijks voorleggen geplande uitgaven | |||
Verstrekken onderhoudsopdracht | |||
Controle tijdens werkzaamheden en bij oplevering | |||
Technische rapportage onderhoudswerkzaamheden | |||
Contractbeheer planmatig onderhoud | |||
Onderhoud en storingenservice cv, luchtbehandelingsinstallatie en airco | |||
Schoonmaakwerkzaamheden | |||
Storingen en onderhoud liften, intercom, deuropeners en dergelijke | |||
Groenvoorziening |
Administratief beheer
Basis | Plus | |
Verwerken mutaties | ||
Innen huur | ||
Bewaking van tijdige en volledige betaling van de huur | ||
Begeleiding, aanmanen bij huurachterstanden | ||
Ingebrekestelling bij achterstallige betaling | ||
Begeleiden juridische en incassotrajecten | ||
Afrekening servicekosten | ||
Indexeren van de huurprijs | ||
Bewaking looptijd huurcontracten | ||
Verzorgen voor- en eindinspectie bij mutatie | ||
Begeleiden opnieuw te huur aanbieden object | ||
Screening nieuwe huurders | ||
Begeleiding vertrekkende huurders | ||
Begeleiding nieuwe huurders | ||
Opstellen en laten ondertekenen huurovereenkomst |